English (Google Translate)

Tuesday, November 20, 2012

Intervjuer om valet

Strax innan USA-valet genomförde jag en roadtrip där åtta personer i åtta olika stater fick tre frågor om valet. Inspirationen att ta bilderna mot en vit bakgrund kom från de klassiska bilderna Richard Avedon tog på 80-talet som resulterade i boken "In the American West". Både Dagens Nyheter och Verdens Gang gillade idéen och publicerade det i sina valbilagor. Här kommer den första av åtta mini-intervjuer.


Jimmy Gibson, 67, Louisville, Kentucky.

Vad är valets viktigaste fråga?

Svårt, men jag tycker nog att ekonomin är det viktigaste av allt. Om inte folk har arbete, så fungerar ingenting. Just nu är det många som inte får det att gå ihop.

Vem tror du vinner valet?

Ärligt talat så har jag ingen aning. Det kan gå åt endera håll. Det är svårt att förutse vem som blir vår nästa president. Jag tycker ingen har det där lilla extra.

Vem kommer du rösta på?

Troligen på Mitt Romney. Vi vet ju redan vad den sittande presidenten inte lyckades med. Även om jag inte tror på Mitt Romney så känns det som någon annan måste få chansen att visa vad de kan åstadkomma.

No comments: