English (Google Translate)

Thursday, January 12, 2012

Årets Bild

Idag fick jag ett email från Pressfotografernas Klubb där de stod att de inte kunde spåra betalningen av mitt medlemskap för året. Bilderna jag skickat in till årets tävling riskerade därmed att bli diskvalificerade. Jag ringde genast pappa och frågade om han hade betalt. Svar nej. Fan också tänkte jag och började bekanta mig med tanken att bli diskad.

Sedan drog jag mig till minnes att det kanske var frugan som betalade genom sitt svenska konto denna gången. Mycket riktigt, 600 kronor hade dragits i mars förra året. Jag gjorde en skärmdump som jag mailade till PFK och fick ganska omgående ett svar: "Allt OK!".

Senare på dagen fick jag ett massmail från PFK där de skriver "att det funnits brister i registrering av medlemsskap" och att man kan betala sitt medlemskap idag om man händelsevis hade missat det.

För att inte denna situation ska uppstå igen tycker jag att man ska få en kod när man betalar medlemsavgiften. Den koden använder man sedan när man laddar upp bilder till Årets Bild. Har man den inte kan man inte heller ladda upp. Allt för att jag (och pappa) ska slippa att få hjärtsnörp igen.

3 comments:

Jens L´Estrade said...

Skriv förslaget och skicka det till PFK. Var riktigt smart!

Pontus Höök said...

Allt för att slippa att gå igenom det igen ;)

Eivind Vogel-Rödin said...

Bra idé!