English (Google Translate)

Saturday, August 27, 2011

Stormen Irene

Jodå, här sitter man och väntar på stormen Irene. Stearinljus, vatten och konserver är inköpt. Batterier däremot, var lite svårare. De jag behövde till ficklampan visade sig vara en ovanlig typ. Som om det gör det lättare dagen innan en storm river in på Manhattan.

Nu hittade jag otippat batterierna i tidningskiosken runt hörnet. När jag skulle betala upptäckte jag att priset på denna åtråvärda vara hade dubblerats. Det må finnas något som heter tillgång och efterfrågan men att utnyttja folk som förbereder sig för en kris tycker jag hamnar i rötäggskategorin.

3 comments:

Oskar said...

Obama borde ha utlyst undantagstillstånd, haha

Photos_By_Niklas said...

Hoppas allt går bra för er....
är väl full storm nu när jag skriver detta....

Pontus Höök said...

Det blev lite antiklimax..