English (Google Translate)

Sunday, August 29, 2010

Orkanen Katrina

Idag är det 5 år sedan Katrina drog in över New Orleans. Här och här kan du se blogginläggen jag skrev om förödelsen på plats.

Nyligen gjorde jag ett jobb på oljekatastrofen i Gulfkusten och landade då på New Orleans flygplats. När vi väntade på väskorna vid bagageutlämningen så visste jag att jag stått på samma plats förut. Jag tog en bild och jämförde sedan med bilderna jag tagit 5 år tidigare.

Mitt minne svek mig inte. Nedan hittar du de två bilderna. Då och nu.


5 comments:

1 said...

tänk vad mycket spännande du får vara med om! jag blir så avundsjuk !

VeronikaP said...

Oj, vilken upplevelse bara att se de två bilderna! Läckert!

Creutz said...

Ja, tack för att du delar med dig av dessa ädelstenar!

Pontus Höök said...

Att vara i New Orleans efter Katrina är nog en av mina mest påfrestande uppdrag någonsin. Samtidigt kommer jag minnas det resten av livet.

Johanna Syrén said...

Otroligt.