English (Google Translate)

Monday, March 30, 2009

Filip & Fredrik

I början av 1997 strax innan jag tog mitt pick och pack och flyttade till New York hade jag en avskedfest på en restaurang i Stockholm med folk jag jobbade med på Aftonbladet. Av två nöjesreportrar vid namn Filip och Fredrik fick jag en flaska Jack Daniel's som avskedsgåva. De berättade då hur avundsjuka de var för att jag skulle flytta till USA.

Det har hänt en del sedan dess. Efter många framgångar inom svensk TV har Filip & Fredrik nu fått sitt drömgig. Den 19:e april börjar de sända live ifrån en TV-studio i stadsdelen Chelsea på Manhattan.

De är redan här och filmar inslag runt om i New York som ska gå i samband med showen. Därför så har jag redan hunnit fota dom fyra gånger för olika tidningar. Vid nästa möte kanske jag borde erkänna att Jack Daniel's är det värsta jag vet.

No comments: