English (Google Translate)

Saturday, October 15, 2005

Viking Cup

Idag spelades det "Viking Cup" på Randall Island, utanför Manhattan. En fotbollsturnering där svenskar, norrmän, finnar och danskar spelar mot varandra.

Vi förlorade äckelsnöpligt mot danskarna med 3 minuter kvar av matchen. Första pris - gratis öl resten av kvällen på en bar i stan. Det var ju tur att vi inte vann kanske. Desssutom går ju danskar och öl bra ihop. Men sjunger dom "Vi er røde – vi er hvide" så går jag hem.

Först ska jag dock till Madison Square Garden och kolla NHL-hockey, NY Rangers mot Atlanta Trashers. Skulle tro att jag är bättre på att titta på sport än jag är på att utöva den. Det får jag nog intala mig iallafall, annars är väl risken att jag tar en sväng på isen. Ger dom poäng för piruetter?

No comments: