English (Google Translate)

Tuesday, July 26, 2005

In littleland

-En sockerbit vid en damm, då har du kommit till vårt hus. Precis bakom Fredriksdals kyrka, förklarade storebrorsan Patrik. Eftersom hans familj nyligen köpt sitt hus var en förklaring nödvändig då jag begav mig in i dom Smålandska skogarna mot Fredriksdal utanför Nässjö. Är det grädde i dammen bredvid sockerbiten undrade jag tyst för mig själv. Mer funderande än så behövde jag inte göra, för alla pusselbitar föll på plats när jag väl var framme. Framför mig låg ett vitt närmast kvadratiskt hus vid en damm. Idyll.

Insidan av huset har brorsan renoverat tillsammans med sin fru Pia och hennes pappa Bernt. Snyggt jobbat jajamen. För egen del undrar jag vad jag ska använda för verktyg för att ta bort tummen mitt i handen. I nuläget är jag fortfarande illnöjd med tavlorna jag borrade upp hemma för två somrar sedan.

No comments: